ההכשרה המקצועית האמיתית עוברת לחברות הטכנולוגיות

2002

אמזון, ענקית הקמעונאות ששיבשה תעשיות שלמות – מחנויות ספרים ועד סופרמרקטים – יצאה  לאחרונה בהכרזה שהפכה לאירוע תקשורתי: היא תשקיע כ-700 מיליון דולר בהכשרה מחדש של עובדיה עד שנת 2025. אמזון הבינה מה שהבינו חברות כמו AT&T, בואינג ודיסני לפניה – יותר מדי עובדים מועסקים בתפקידים שעומדים להיעלם בקרוב, והן עצמן יסבלו ממחסור בעובדים עם מיומנויות המתאימות למקצועות שהביקוש להם צפוי לגדול. מפעילי רחפנים, לדוגמה.

התוכנית של אמזון היא ללא ספק עולה בהיקפה על תוכניות דומות קודמות, שהושקעו בהן בין 50 ל-200 מיליון דולר. אמזון מתכוונת להכשיר שליש מעובדיה בארה"ב, כלומר, 100 אלף עובדים – מספר גבוה ממספר הסטודנטים הנרשמים מדי שנה ללימודים באוניברסיטאות המדינה וממספר הבוגרים השנתי מאוניברסיטאות אלה.

במסגרת תוכנית ההכשרה החדשה, אמזון מתכוונת לשלם עד 12 אלף דולר לעובדי מחסנים שישיגו תעודה או תואר ב"מקצועות בביקוש גבוה", על פי הגדרת לשכת הסטטיסטיקה התעסוקתית של ארה"ב. העובדים יוכלו להשתתף בתוכניות לימוד במקום העבודה שאינן קשורות דווקא לתפקידיהם הנוכחיים, והם לא יידרשו להתחייב לעבוד באמזון בסיום הלימודים (מקור).

גם חברת AT&T, השיקה תוכנית הכשרה מחדש לעובדיה כבר ב-2016,

ראו גם : 

Amazon Is Paying Its Employees $12,000 to Train for a Job at Another Company. And It's Brilliant

לארגונים אין ברירה אלא להכשיר את עובדי העתיד כבר עכשיו

האתגר הוא אדיר, ולא מפליא שארגונים מתקשים להתמודד עם דבר שהוא מעבר לטכנולוגיה שתונח לפניהם מחר בבוקר. אבל בנק שלא מבין שבעולם של מטבעות וירטואליים לא יהיו בנקים במתכונתם הנוכחית, ואוניברסיטה שלא מבינה שההגדרות של למידה משתנות ואי-אפשר לשמר את מגדל השן המוכר, ומוסד רפואי שלא מבין ששירותי הבריאות בעוד עשור לא יעברו דרך תורים, רופאים ומרשמים – כל אלה לא ישרדו. כבר ראינו מה קרה לחברות מוניות שלא הבינו שאי-אפשר להוציא אל מחוץ לחוק את שירותי הנסיעות השיתופיות או לסוכני הנסיעות שלא הפנימו את המעבר ל-booking.com ודומותיה, ואפילו לחנויות המסרבות להנכיח את עצמן גם ברשת.

אין ברירה אלא להתמודד עם האתגר. זה דורש מאיתנו, קודם כול, להקשיב לקולות אחרים, שרואים קדימה; להקשיב לצעירים שקולם לא נשמע בדרך כלל במעלה הארגון ההיררכי המסורתי, וכן, גם להכשיר את כל מי שרוצה להכין את עצמו לכל עתיד שיגיע

מקור וקרדיט : הבלוג של נירית כהן על עולם העבודה האמיתי

הפתרון למחסור בעובדים בהייטק? החברות לקחו על עצמן את ההכשרה

כמות הביקושים לעובדים מוכשרים בהייטק אינה עומדת בהלימה להיצע הקים בשוק, האקדמיה אינה "מייצרת" מספיק בוגרים מהפקולטות הטכנולוגיות באותו קצב בו גדל שוק ההייטק. ממש משום כך חברות ההייטק החליטו לקחת את המושכות לידיים, לשלב לימודים ולהכשיר בעצמם את דור העתיד בהייטק", אומר יניב בן ישי סמנכל שיווק SQlink.

"הסיבות לתהליך מגיעות הן מצד החברה והן מצד העובד – מצד החברה – חברות טכנולוגיות צריכות לאייש תפקידים מסוימים עם צרכים בטכנולוגיות ספציפיות. לכן הן מציעות לאנשים שמגיעים מהתמחויות דומות לעשות הסבות והכשרות על חשבונן. כלומר, עובד בעל ניסיון בהתמחות טכנולוגית מסוימת המקבילה לתפקיד הספציפי הנדרש בחברה, מתחיל לעבוד ועובר הכשרה תוך כדי עבודתו לטכנולוגיה מקבילה (מקור) .

בצילום : הכשרה פנימית בחברת Kryon

המירוץ אחר הטכנולוגיות החדשות

על רקע הביקוש העולה לתחומי ה-RPA, (אוטומציה רובוטית של תהליכים) חברת קריון (Kryon) העוסקת במערכות אוטומציה מציעה לעובדים בתעשיית ההייטק מערכת הדרכה שפתוחה לקהל הרחב. "ברור לנו שהדרך היעילה ביותר ליישום RPA בצורה פשוטה ומוצלחת היא באמצעות קורסים מקיפים וחינוך. האקדמיה שלנו מאפשרת הכשרה נוחה ויעילה לטכנולוגיה ואת הביטחון והידע הנדרשים ליישום תהליכי העבודה", מסביר הראל טייב, מנכ"ל חברת Kryon. המערכת כוללת שישה שיעורים- ממבוא על RPA וסקירה כללית לפתרונות של קריון, ועד קורסים מתקדמים לפיתוח אשף RPA שבו המשתתפים יכולים ללמוד כיצד להשתמש במעל 200 פקודות מתקדמות. "אנו רואים כמטרה עליונה לעזור ולהבטיח שכל מי שמעוניין להשתמש בטכנולוגיות העוצמתיות הללו יקבל את הכלים כדי להפוך למומחה", מוסיף הראל. המשתמשים יכולים להשלים את הקורסים בקצב שלהם, בכל עת ובכל מקום. המערכת היא חינמית למשתמשים ובסוף מקבלים אישור על סיום המודל וההתמקצעות (מקור).

גם חברת טלדור, כשהיא מעוניינת לקדם עובדים, לערוך הסבה של עובדים או להכשיר עובדים חדשים, מפעילה קורסים משלה, או בשיתוף עם חברות גדולות כמו סיסקו, במקום להשתמש בשירותי האקדמיה המסורתית. דוגמאות לכך הם קורס Angular, המיועד למתכנתים, ואשר מכשיר אותם כמנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים. לקורס זה יש מתכונת ארוכה של מספר חודשים, אך גם מתכונת מקוצרת בת 40 שעות. בשני הקורסים מקבלים הסטודנטים תעודה מקצועית בתחומי הבלוקצ'יין, הביג דאטה, סייבר עיצוב UX/UI ועוד. חברת הבת, טלדור תקשורת, מפעילה גם היא קורסים שונים, המיועדים הן לקידום עובדים קיימים והן להסבת עובדים חדשים. אחד הקורסים הוא CCIE, שנערך בשיתוף עם חברת CISCO,   להכשרת עובדים כטכנאי רשתות וציוד תקשורת (מקור).

ראו גםCompanies Seek to Fill Skills Gap by Retraining Their Own Workers

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *