האם ניתן לקרוא ספרים בסמארטפון ?

5131

פלאפון נכנסת לשוק הספרים הדיגיטליים: חברת הסלולר הודיעה על השקת "פלאפון בוקס" (Pelephone Books), שירות חדש המציע מנוי חודשי שבמסגרתו ניתן לשאול ספרים דיגיטליים הניתנים לקריאה באפליקציית סמארטפון וטאבלט.

מנויים יוכלו "לשאול" עד שני ספרים דיגיטליים בחודש, ובסך הכל 24 בשנה, מתוך קטלוג של כ-5,000 ספרים מז'אנרים שונים מהוצאות לאור הבולטות כמו "ידיעות אחרונות", "כתר", "מודן" ואחרות. את הספרים ניתן להוריד דרך אפליקציית PelephoneBooks למכשירי אנדרואיד, אייפון ואייפד.

השירות פותח בשיתוף "גט בוקס", כך שהאפליקציה והאתר למעשה זהים לאלה של סטימצקי, כאשר השירות של פלאפון נבדל בעיקר במסלול המנויים הייחודי ובחלק מהתכנים. האפליקציה תציע את הפיצ'רים הנפוצים בתחום, כמו הגדלת והקטנת פונט, סימנייה דיגיטלית, מצב לקריאה בחושך ועוד. אבל בניגוד לשירותי ספרים דיגיטליים אחרים, את הספרים שתרכשו או שתשאלו מ"פלאפון בוקס" תוכלו לקרוא רק באפליקציה הייעודית ולא תוכלו להעבירם למכשיר "קינדל" של אמזון.

כך נראה השירות החדש של פלאפון

הכניסה של פלאפון לתחום מפתיעה – שוק הספרים הדיגיטליים בישראל אמנם ותיק אך עדיין מצומצם מאוד. למרות שישנן מספר שחקניות בתחום, הוא לא צמח משמעותית לאורך השנים.

 לסמארטפון אין את היתרונות של מכשיר קריאה דיגיטלי כמו קינדל !!

הסחת הדעת בסמארטפון היא גבוהה מאד וקשה להתרכז נוכח הסחות הווטסאפ, השיחות שנכנסות  והרשתות החברתיות המציפות במידע . מעבר לכך,  בישראל רק  2-3 אחוזים מהאוכלוסיה קוראים ספרים דיגיטליים לעומת 30% בארה"ב ו20% באנגליה.

קריאה בסמראטפון אינה בריאה לעיניים וגורמת להתעייפות לעומת קריאה במכשיר קריאה ייעודי מסוג קינדל . בקינדל יש מסך מסוג "דיו אלקטרוני" המקל מאד על הקריאה מספרים דיגיטליים.

מסכי הדיו אלקטרוני אינם מרצדים ואינם מעייפים את העיניים כמו מסכי מחשב או סמארטפונים. כל זה תורם  בקינדל לחווית קריאה שמדמה קריאת ספר מודפס.

הערת הנסיין :

לפני שנתיים התקנתי במכשיר האנדרואיד שלי אפליקציה לקריאת ספרים דיגיטליים באנגלית וניסיתי לקרוא כמה כותרים באנגלית. חווית הקריאה הייתה גרועה  ומעייפת , קשה היה לי להתרכז וחזרתי אחרי חודש הביתה לקינדל שלי .

מקור 1

מקור 2

ראו גם :

מה קורא? הקינדל החדש יגרום גם לישראלים לקרוא ספרים אלקטרוניים

 

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *