בממלכת החיפוש של פינטרסט נדלקים כל האורות גם מסביב

12441

החיפוש ברשת פריטי המידע פינטרסט שונה לחלוטין מגוגל , ובכל זאת כל חודש  מיליוני אנשים מכל רחבי העולם מריצים  בפינטרסט 2 מיליארד שאילתות (חיפוש מידע יזום ),  חלקם הגדול מהמגזר העסקי  .

מה הייחודיות של מנוע החיפוש בפינטרסט שגורמת ל100 מיליון איש לעשות בו שימוש מושכל כל חודש?

בפינטרסט יש 30 מיליארד פריטי מידע , אשר נבחרו וסווגו לקטגוריות של לוחות מידע ע"י אנשים הנוטלים חלק ברשת החברתית של פינטרסט . במידה מסויימת ניתן לתאר תופעה זו כחכמת ההמונים . שום אלגוריתם של גוגל אינו יודע לסווג ביעילות מאות מיליוני פריטי מידע לקטגוריות ברורות וגם ויזואליות .

מנוע החיפוש של פינטרסט מסוג Guided Search’, מבוסס על חיפוש הקשרי ולא בהכרח רק על תשובות בעלות רלבנטיות גבוהה. פינטרס מציג רעיונות בהקשרים שונים סביב החיפוש ובכל מעשיר את תהליך החשיבה של מבצע החיפוש. החיפוש המודרך Guided Search’ מציע רעיונות שונות ומעניינים סביב הנושא .  אנו מקבלים בתוצאות החיפוש מגוון  מסתעף של related terms היוצרים אצלנו סיעור מוחין תוך כדי החיפוש .

דוגמא :

pinterest 1+ 1 tablets

כך לדוגמא חיפשתי בפינטרסט  על שילוב מחשבים ניידים/טאבלטים 1+1 בכיתות לימוד בביה"ס

התוצאות שקיבלתי כללו לא רק התייחסות לציוד המחשבים הניידים או למיזמים בבתי הספר אלא גם רעיונות להפעלה פדגוגית של תלמידים בכיתות 1+1 .

כל התוצאות מוצגות כפריטי מידע ויזואליים  והתהליך הקוגנטיבי שלנו במוח האנושי מאד אוהב לראות בצורה ויזואלית רעיונות וכיוונים אפשריים.

הידעתם כי :

pinterestpic

  • פינטרסט היא רשת חברתית המתבססת על תמונות ובנויה כמו לוח מודעות. כל משתמש בפינטרסט יכול להרכיב לעצמו לוחות (boards) במגוון נושאים, כמו "עיצוב הבית", "קעקועים", "בעלי חיים" וכו'; ולמלא אותם בתמונות באותו הנושא, אותן הוא מוצא ברשת, משתף ממשתתפים אחרים באתר, או מעלה מהמחשב הפרטי. לאחר שהתמונות נשמרו בלוחות, לחיצה עליהן מובילה לאתר המקורי בו הן הופיעו – כל תמונה היא כמו סימניה, לאתר אליו רוצים לחזור אליו בעתיד.
  • פינטרסט עקפה את טוויטר בפופולריות בארה"ב ורק ממשיכה לצבור אהדה נוספת.
  • סקר שערךמכון פיו למחקר (Pew Research Center), והתייחס אל שבעת החודשים ספטמבר 2014 עד אפריל 2015, מצא כי רשתות חברתיות כמו פייסבוק (Facebook), לינקדאין(LinkedIn), פינטרסט (Pinterest), אינסטגרם (Instagram) וטוויטר (Twitter) לא השיגו שינוי סטטיסטי מהותי במספר חבריהן המבוגרים. אבל אינסטגרם, לינקדאין ופינטרסט יכולות להתגאות בעלייה יומית בפעילות המשתמשים בהן. נתונים אלו נלקחו מסקר שאת השאלון שלו שלחה פיו (Pew) ל-1,907 גולשים מבוגרים אמריקנים עצמאיים.

מקורות המידע

Pinterest Now Seeing 2 Billion Searches Per Month – How Pinterest Search Works

Guided Search: a new way to find what you’re looking for

לא מחפשת. מוצאת: כאן נועצים בכיף – פינטרסט

ראה גם :

הכל ויזואלי – גם החיפוש: כלי החיפוש הויזואלי החדש של פינטרסט

כלי החיפוש הויזואלי החדש של פינטרסט The New Visual Search …

לוחות המידע של צוות עמי סלנט בפינטרסט

קטגוריות בנושאי חינוך בפינטרסט

 

· ·

תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *