תובנות של מורים ומחנכים מהתנסות עם "ניפגש" פלפטפורמת הלמידה החברתית לבתי הספר

12931

 

במהלך חודש מאי 2016 התנסו 34 מורות ומחנכות בפלטפורמת הלמידה החברתית "ניפגש" . ההתנסות המתוקשבת אשר היתה חלק מקורס למידה מרחוק ( להיות מורה וירטואלי) , כללה סימולציה מלאה של יצירת ביה"ס , כיתות , שכבת לימוד , תלמידים ומורים .

להלן כמה תובנות של המורות שהתנסו בפלפטפורמת " ניפגש" .

רקע על פלטפורמת "ניפגש"

המשימה של פלטפורמת "ניפגש" היא יצירת חוויה לימודית שמעצימה את הלומדים וגם את המורים.  הניסיון מלמד שכלים טכנולוגיים שאינם אינטואיטיביים לשימוש לא מצליחים להיטמע בבתי הספר ולא מייצרים את האימפקט החינוכי הצפוי מהם. לכן, הפלטפורמה של "ניפגש" מאד ידידותית ומאד אינטואיטיבית לשימוש .

לכל חבר בקהילת בית הספר יש חשבון משתמש משלו בניפגש: מנהל, מחנכים, מורים מקצועיים, הורים ותלמידים.

"ניפגש" פועלת ברמה מדינתית הכוללת את בתי הספר הרשומים באותה מדינה.

כל מרחב בית ספרי מכיל מרחבי כיתות לימוד.

מרחבי הכיתות מכילים מקצועות לימוד ואירועים כיתתיים.

מרחבי מקצועות הלימוד מכילים פעילויות לימודיות המכילות את תוצרי התלמידים. בנוסף, לכל מקצוע קיימת תיקיית מידע בה ניתן לשתף תכני לימוד וחומרי העשרה מתקדמים ואינטראקטיביים

לכל בית ספר קיימת תיקיית מידע וניתן ליצור בה אירועים בית ספריים ולאתר מורים בקלות.

לכל כיתה קיים רצף עדכונים המרכז את המאורעות האחרונים בכיתה, דף קשר המקל על שמירת הקשר עם חברי הכיתה והוריהם ועמוד מידע המאפשר לרכז אלבומי תמונות ומידע כללי נוסף.

למידע נוסף

blue fotolia to pin

התובנות של המורות במהלך ההתנסות

המורה י. ש .

"נהניתי מאד לעבוד עם ניפגש. הויזואליות של הפלטפורמה (צבעים בהירים, אייקונים עדינים) שיטת הלימוד (3-4 פעמים מובילים אותי שלב אחרי שלב) וכמובן – האפשרויות הרבות ליצירת תכני הוראה היו מאד כייפיים לי. לא קל אבל כיף.

כשנכנסה לבית הספר שלנו מערכת טכנולוגית למעקב אחרי סטטוס תלמידים קיבלנו מספר הדרכות פנים אל פנים, תמיכה טכנית צמודה, ודפי הוראות. וזו היתה מערכת רק לסטטוס תלמידים, לא לתקשורת עם ההורים התלמידים והצוות, לא ליצירת תהליכי למידה והוראה בקיצור – לא רב מימדית כמו המערכת הזו. ראיתי באתר שיש את כל התמיכה הזו אבל בסופו של דבר הלמידה היתה עצמאית. אני חושבת שכדי שיהיה קל למורים להתמודד עם מערכת שנותנת מענה לכ"כ הרבה תחומים צריך הנחיות פנים אל פנים. ככל שהמערכת עונה על יותר צרכים של המורה היא יותר מסובכת (ממש כמו התפקיד שלנו..) ותהליך הלמידה שלה צריך להיות ידידותי יותר. במיוחד שמורים מאד לא אוהבים שינויים…"

המורה ע.ס .

"מנקודת המבט שלי כרכז השכבה שלכם , מערכת הבקרה שהמורה רואה בניפגש היא אדירה , ריכוז יעיל ביותר של כל הפעילויות , של התלמידים ( או מורים) , אני רואה , מי קראה ההודעה , מי הגיש המשימה וכל זאת ברצף אחד במקום אחד . מי העלה פעילות וכדומה"

המורה ל.כ.

הודעות על מסרונים שנכתבים בסביבה של פלטפורמת "ניפגש" נשלחות אלי למייל שמקושר לטלפון וכך אני תמיד בעניינים"

Young business woman in cafe

המורה מ. נ.

נהנתי מאוד להתנסות ב"ניפגש" ובמיוחד מצבירת הניקוד, דבר שבשאר הפלטפורמות לא ראיתי (במיוחד לא למורה).

 המורה ע. ע.

"האתגר של פלפטפורמת  "ניפגש" הוא בחדשנות ובמקוריות. בחיבור הפעילות השתדלתי לשלב סוגי מדיה שונים, סרטון מיוטיוב, קומיקס, קריאת מאמר מספר מקוון וסריקת qr code. כשנתקלתי בקשיים טכניים, כגון: מציאת המקצוע אליו אשייך את המשימה, הוספת פריטים למשימה, אשף העזרה עזר לי מאוד (ואיתי כמובן!) ואף הנחה אותי צעד אחר צעד בבחירת האפשרויות. אהבתי מאוד את היות 'ניפגש', מעבר לבעל תוכן לימודי, כסביבה חברתית. ניתן לשתף בתכנים, לסמן 'אהבתי' ולהגיב. ממליצה מאוד להוריד את אפליקציית 'ניפגש' לנייד, נוח ונגיש!"

יש לי נסיון בעבודה ברשת הלימודית החברתית "סיסמה לכל תלמיד" כרכזת תקשוב וכמחנכת. מצאתי ב'ניפגש' מענה על כל הצרכים גם יחד ש"סיסמה לכל תלמיד" סיפקה בנפרד.

לדוגמה, במערכת "סיסמה " גישה לשיתוף מורות בחומרים דורש גישה למרחב אחד בכלי והרשת החברתית הכיתתית נמצאת במרחב אחר. ב'ניפגש' ניתן למצוא את הכל 'תחת קורת גג אחת'.

בצילום למטה : מערכת הבקרה ורצף העדכונים בפלטפורמת "ניפגש" במהלך הסימולציה והתנסות המורות בקורס " להיות מורה וירטואלי" .

זו מערכת ייחודית שלא קיימת בפלטפורמות מתוקשבות אחרות.

nipgaesh alltogther control of updates 6

nipagesh ami salant school update streams 1

המורה ש. ג.

"התרשמתי במיוחד מהקשר הרציף  עם תלמידים והורים. עם פתיחת הפעילות נשלחת הודעה לתלמידים. תוצרי התלמידים מרוכזים בגלריה שיתופית המאפשרת מבט-על על התקדמות התלמידים. תזכורות נשלחות לקראת מועד היעד.

פעילות מסוג שיעורי בית מרכזת לתלמידים במקום מסודר את שיעורי הבית שלהם ומספקת להם מרחב למידה שיתופי בו הם יכולים להעזר בחבריהם ולסמן ביצוע. ההורים מעודכנים ותזכורות נשלחות לקראת מועד היעד."

באמצעות מנוע החיפוש הבטוח של "ניפגש" הצלחתי לאתר תכנים חיצוניים באופן בטוח ומסונן. המנוע מחפש אתרים, תמונות וסרטונים ומציג את התוצאות בצורה יפה ומאפשר שיתוף בלחיצת כפתור. מנוע החיפוש הינו כלי אידיאלי לביצוע עבודת חקר.

מנוע חיפוש פעילויות מאתר תכנים לימודיים המתאימים היכולים להפוך לפעילויות בניפגש בלחיצת כפתור. החיפוש נעשה בהתאם לשכבת הגיל ולתחום הלימוד המבוקשים ומאתר תכנים של ספקי תוכנים חיצוניים איתם אנחנו עובדים ופעילויות ניפגש שמורות אחרות יצרו.

מנוע חיפוש הפנימי של פלטפורמת "ניפגשמאפשר איתור לפי קטגוריות של אתרים שונים המציעים כלים חינוכיים מגוונים ושיתופם עם הכיתה.

המורה ניצה ניצה בנתה לתלמידיה משימות לביצוע בתהליך שיוצר למידה עצמית, הבניית ידע ולמידה שיתופית. המשימות נחשפו באופן הדרגתי באמצעות שליחת הודעה לתלמידים וכל אחד התקדם בקצב האישי שלו ונע בין המשימות. בנושא יום השואה הבינלאומי המשימות עסקו בבירור אישי של התלמידים על ידיעותיהם בנושא השואה, במהות יום השואה הבינלאומי ובחשיבותו. התלמידים העלו תמונות וקישורים מיוחדים שהם מצאו בחיפוש ברשת ואותם רצו לשתף עם החברים. בסוף יחידת הלימוד נערך סיכום בנושא ונוצרה רשימת ספרים מומלצים לקריאה שבנו יחדיו התלמידים וההורים.

כתובת הפלטפורמה המתוקשבת " ניפגש" באינטרנט

Juicy apples and coffee cup on workplace

 

· ·

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *